تفاوت ماشین لباسشویی مبله و تو کار

شما مخاطبان گرامی با دانستن تفاوت این دو نوع ماشین لباسشویی و دانستن مزایا و معایب هر کدام از آن ها می توانید به راحتی و متناسب با شرایط مکانی و بسته به بودجه خود انتخابی درست داشته باشید .

ماشین لباسشویی توکار

 

ماشین لباسشویی و خشک کن توکار در مدل های متنوع با ظرفیت های گوناگون مثلا با ظرفیت 6 کیلوگرم و 3 کیلوگرم خشک کن و …. دستگاه های بسیار کاربردی و با کیفیت هستند .

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته شدن جوامع ، خانه ها و به طبع آنها آشپزخانه ها روز به روز مدرن شده و نیازمند تغییرات اساسی در دکور آن ها می باشند. برای طراحی آشپزخانه های مدرن نیازمند آن هستیم که از وسایل برقی و امکانات به روز استفاده نماییم و همچنین  وسایلی که کیفیت و زیبایی دو چندانی به آشپزخانه ما هدیه می دهند.

بسیاری از دکوراتور ها و مشتریان آن ها ترجیح می دهند در طراحی ، دیزاین و جا نمایی وسایل آشپزخانه از ماشین های ظرفشویی و لباسشویی به صورت مخفی و توکار استفاده نمایند. پس بهتر است برای هر یک از این نوع وسایل طراحی کابینت ، کمد یا جایگاه مناسب در نظر گرفته و آماده سازی شود .

ماشین لباسشویی هایی که در از جلو دسته بندی می شود از 1400 دور در دقیقه تا 1600 و … سرعت چرخش داشته و پنلی در جلوی آن ها تعبیه می شود که دارای صفحه نمایشگر است و معمولا  به صورت لمسی عمل می نماید .  ظرفیت دیگ شستشوی ماشین های لباسشویی از 6 کیلوگرم  شروع می شوند و تا 8 کیلوگرم و 9 کیلوگرم و بیشتر تولید می شوند . ظرفیت 6 کیلوگرم مناسب خانواده های کم جمعیت و زوج های جوان می باشند و به تناسب آن ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا مثلا 8 و 9 کیلوگرم مناسب خانواده های پرجمعیت می باشند .درب دیگ ، در ماشین های لباسشویی های توکار به سمت چپ باز می شوند.

ماشین های لباسشویی توکار از موتور قدرتمند و بهینه شده بهره مند هستند که باعث کاهش مصرف انرژی در آن شده است و دستگاه در رده A در مصرف انرژی دسته بندی می شوند. همچنین صدای ماشین های لباسشویی توکار بسیار کم بوده و در حالت شستشو 57 و در حالت آبگیری 74 دسی بل است که اصلا آزار دهنده نخواهد یود . پس به راحتی در زمان های استراحت و حتی ظهر ها و نیمه شب  نیز می توانید بدون مزاحمت از ماشین های لباسشویی بوش استفاده نمایید  .

ماشین های لباسشویی توکار به عنوان مثال ماشین های لباسشویی با ظرفیت 6 کیلوگرم ، برای شستشو از ظرفیت 6 کلیوگرم و برای حالت خشک کن از ظرفیت 3 کیلوگرم پشتیبانی می نمایند  . محل ریختن مواد شوینده در ماشین های لباسشویی توکار، کشویی است که در قسمت بالا و سمت چپ قرار داده شده است .

 

ماشین های لباسشویی مبله

 

ماشین های لباسشویی مبله همانند ماشین های لباسشویی توکار  دارای ظرفیت های شستشوی متفاوت از 6 کیلوگرم تا 9 کیلوگرم و بیشتر می باشند و متناسب با نیاز خانواده ها در ظرفیت های گوناگون طراحی و به بازار عرضه شده اند .

دور موتور در برخی از ماشین های لباسشویی مبله 1400 و در برخی 1600 و … می باشد و بسته به مدل دستگاه با ظرفیت متغیر ، دور موتورهای متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته می شود .

(دور در دقیقه) می باشد که کاملترین ظرفیت و دور موتور را  لباسشویی های به خود اختصاص داده اند ، به همین دلیل از کیفیت شستشو و خشکن بالایی برخوردارند .

میزان صدای این دستگاه در حالت شستشو ۴۷ (دسی بل)  و در  حالت خشک کن ۷۳ (دسی بل) می باشد. این دستگاه دارای سیستم I-DOS است که دستگاه را قادر می سازد تا به صورت هوشمندانه میزان مواد شوینده را اندازه گیری نماید. همچنین ماشین های لباسشویی بوش با برخورداری از تکنولوژی و حس گرها ، میزان آب و کف را اندازه گیری می نمایند . در موارد نشتی نیز با استفاده از همان حسگرها می توانند مانع نشتی آب و کف شوند . درب دیگ ، در ماشین های لباسشویی مبله همانند ماشی های لباسشویی توکار بوش به سمت چپ باز می شوند.

ماشین های لباسشویی مبله بوش از موتور قدرتمند و بهینه شده بهره مند هستند که باعث کاهش مصرف انرژی در آن می شود و دستگاه همانطور که در بالا گفته شد در رده A در مصرف انرژی دسته بندی می شوند.

صدای ماشین های لباسشویی توکار بوش بسیار کم بوده و اصلا آزار دهنده نخواهد یود و به راحتی در زمان های استراحت نیز می توانید بدون مزاحمت از ماشین های لباسشویی بوش استفاده نمایید  .

ماشین های لباسشویی مبله بوش همانند ماشین های لباسشویی توکار به عنوان مثال ماشین های لباسشویی با ظرفیت 6 کیلوگرم ، برای شستشو از ظرفیت 6 کلیوگرم و برای حالت خشک کن از ظرفیت 3 کیلوگرم پشتیبانی می نمایند  .

محل ریختن مواد شوینده در ماشین های لباسشویی مبله بوش  نیز ، کشویی است که در قسمت بالا و سمت چپ قرار داده شده است .

نتیجه گیری و جمع بندی

همانطور که در این مقاله برای شما در مورد ماشین های لباسشویی مبله و توکار بیان شد و تصمیم درباره اینکه ماشین لباسشویی مبله یا توکار را ترجیح می دهید ؟

تقریبا تمام خصوصیات و ویژگی های این دو نوع ماشین لباسشویی  بسیار شبیه به هم می باشند و هر دو در ظرفیت های گوناگون موجود می باشند .

ولی شما عزیزان فقط برای انتخاب با توجه به شرایط محل سکونت و دکور آشپزخانه خود می توانید هر کدام از دو مدل را که می خواهید انتخاب نمایید .