راهنمایی برای انتخاب پنکه

خرید پنکه:

پنکه‌ ها بنابر استفاده اشکال متفاوتی دارند، مثلا اندازه اتاق و یا میزان گرما و یا سرمای اتاق خرید پنکه های مختلف ایستاده و یا سقفی یا رومیزی توصیه می‌شود. پنکه‌ ایستاده و پنکه رومیزی و پنکه دیواری  ارزان هستند و براحتی می‌تواند در هر مغازه لوازم خانگی آن را پیدا کنید. شاید خرید پنکه به عنوان ساده ترین راه حل برای خنک سازی اتاق‌های کوچک و خانه‌های آپارتمانی باشد.

به علت کوچک بودن اندازه مصرف انرژی برق کمی دارند. (به طور میانگین ۵۵ وات هستند.) هرچند شاید برای خنک سازی فضای شما کافی هم نباشد.  اگر می‌خواهید بالاترین کارایی را از پنکه‌ها دریافت کنید بهتر است در هنگام شب و یا صبح زود که هوای بیرون خنک‌تر است، پنکه را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا هوا را به جریان بیندازد و از هوای خنک بیرون به داخل خانه چرخش هوا را انجام دهد.

یکی دیگر از مزایای پنکه‌ها قابلیت حمل و نقل آسان آن‌ها است. شما می‌توانید از اتاقی به اتاق دیگر ببرید و براحتی به برق متصل کنید. در هنگام خرید پنکه به جابجایی آسان و دستگیره حمل آسان مدل پنکه نیز توجه کنید.

از آنجایی که مدل‌های بسیار متنوع با رنگ بندی‌های زیاد در بازار وجود دارد با خیال راحت می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد.  پنکه‌ها همچنین برای استفاده در خوابگاه‌ها عالی هستند، زیرا برای فضاهای کوچک نیازی به کولرگازی نیست و با خرید پنکه با هزینه اندک می‌توان به احساس راحتی کافی دست پیدا کرد.

پنکه‌ها به دلیل جابجایی آسان انتخاب خوبی برای خنک سازی فضاهای کوچک هستند. پنکه‌ها در کنار وظیفه اصلی شان که خنک سازی است همچنین استفاده‌های مختلفی مانند بیرون راندن دود از فضای اتاق و یا خشک کردن تابلوهای نقاشی و جابجایی هوای اتاق دارند.

 

 

پنکه

معیارهای خرید پنکه:

 

کارایی خوب

میزان هوایی که پنکه به پیش می‌راند براساس مترمکعب در دقیقه اندازه گیری می‌شود و متناسب با فضایی که استفاده می‌کنید باشد. پنکه‌هایی که پره‌های فلزی دارند رانش هوای قوی تری نسبت به پره‌های پلاستیکی دارند. همچنین توان و سایر ویژگی‌های طراحی در آن موثر است که با تجربه خریداران دیگر می‌توانید متوجه کیفیت و کارایی محصول مورد نظر شوید.

 

استفاده آسان

بعضی از پنکه‌های جدید دارای ریموت کنترل و تایمر هستند که راحتی و استفاده آسان را فراهم می‌کند و همچنین دکمه‌های لمسی خوب و صفحه نمایشگر دیجیتالی به استفاده راحت شما کمک خواهند کرد.

 

میزان صدای معقول و کم

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند پنکه ای با صدای بسیار کم داشته باشند تا تمرکز خود را در انجام فعالیت‌های دیگر از دست ندهند. هرچند که اگر قدرت بیشتری از پنکه خود انتظار دارید داشتن کمی صدا منطقی به نظر می‌رسد. همچنین صدای کم به عنوان نویز سفید و صدای پس زمینه می‌تواند صداهای بیرون از فضای اتاق شما را خنثی کند.

 

طراحی پایدار و مستحکم

در طراحی پنکه استحکام و طراحی پایدار یکی از ویژگی‌های مهم است. زیرا افرادی که کودک خردسال و یا حیوان خانگی دارند نباید نگران افتادن پنکه با ضربه‌های اندک باشند.

 

دارای ویژگی‌های ایمنی

پنکه‌های بدون فن که با تکنولوژی مکش و پخش هوا کار می‌کنند ایمنی بسیار زیادی دارند هرچند کارایی پنکه‌های دارای پره را ندارند. هرچند پنکه‌ها داریی صفحه محافظ مشبک هستند و همچنین پنکه در صورت استفاده دائمی نباید داغ شود و براحتی قابل حمل باشد.

 

تمیز کردن آسان

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر پنکه قابلیت تمیز شدن آسان است.طراحی پنکه نباید به گونه ای باشد که تمیز کردن گرد و خاک از روی آن سخت باشد زیرا دائما در معرض دید افراد قرار دارد و باید بتوانید براحتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

 

گارانتی خوب

شرکت‌های تولید کننده در حال حاضر گارانتی‌های متنوعی ارائه می‌کنند که در هنگام خرید می‌توانید با اطمینان بیشتری خرید کنید.

 

ظاهری خوب

بهرحال پنکه یکی از اجزا در طراحی داخلی دکوراسیون منزل شما خواهد بود و باید مدلی را انتخاب کنید که با طراحی منزل شما هماهنگ باشد. رنگ‌های مختلف پنکه‌ها را مدنظر قرار دهید، آیا رنگ زرشکی یا سفید و یا مشکی و … با طراحی داخلی دکوراسیون منزل شما هماهنگ است ؟

 

 

 

 

پنکه قدیمی

 پیش از خرید پنکه:

 

در کجا پنکه را استفاده خواهید کرد؟

اندازه و نوع پنکه بستگی به اندازه فضایی که برای خنک کردن در نظر دارید انتخاب کنید. همچنین نوع پنکه بسیار مهم است. اگر می‌خواهید پنکه جای ثابتی همیشه داشته باشد و کسی آن را جابجا نکند از مدل‌های دیواری استفاده کنید. مثلا برای نصب در خوابگاه و یا هتل‌ها و یا مغازه مناسب خواهد بود و اگر چندین اتاق دارید که احتمالا پنکه را جابجا خواهید کرد پنکه رومیزی خریداری کنید.

 

آیا پنکه را در چندین اتاق استفاده خواهید کرد؟

اگر می‌خواهید از پنکه در چندین اتاق استفاده کنید و دائما جابجا شود به وزن و طراحی دستگیره و قابلیت حمل آسان آن توجه کنید. همچنین به طول کابل برق برای دسترسی راحت به پریز برق فکر کنید. همچنین بعضی از مدل‌ها به اندازه کوچک طراحی شده اند تا براحتی بروی میز کار شما قرار بگیرند و حتی در سفر بتوانید به همراه خود ببرید. قطعا پنکه رومیزی بهترین گزینه برای شما خواهد بود .

 

آیا در منزل کودک خردسال دارید؟

اگر در منزل کودک خردسال دارید، حتما مدلی را خریداری کنید که مشبک محافظ پره‌های پنکه بسیار کوچک باشند تا انگشتان کودک شما قادر به نفوذ به درون فضای پنکه را نداشته باشد. همچنین می‌توانید از مدل‌های بدون پره خریداری کنید. بهرحال اولویت را در مراقبت از کودک خود در محیط خانه قرار دهید و وسایلی که خریداری می‌کنید ایمنی کافی در برابر حرکات و کارهای کودک شما داشته باشد.

 

آیا در خانه حیوان خانگی دارید؟

برای جلوگیری از افتادن پنکه براثر ضرباتی که حیوان خانگی شما به پنکه وارد می‌کند باید مدلی خریداری کنید که پایه با طراحی پایدار و مستحکم داشته باشد. همچنین اگر پنکه را برای خنک کردن حیوان خانگی خود خریداری می‌کنید باید به میزان صدای آن توجه کنید، زیرا سروصدای زیاد باعث آزار حیوان خانگی شما خواهد شد، زیرا حیوانات حس شنوایی قوی تری نسبت به انسان‌ها دارند و سروصدای اضافی می‌تواند برای آن‌ها بسیار آزاردهنده باشد. پس پنکه ایستاده و پنکه دیواری می تواند بهترین گزینه برای کسانی باشند که حیوان خانگی دارند .

 

پنکه را در روز استفاده می‌کنید و یا در شب؟

در هنگام شب که دمای بیرون خنک‌تر است، با قرار دادن پنکه در کنار پنجره می‌تواند هوای خنک بیرون را به داخل منزل وارد کنید اما در طول روز پنکه مزیت زیادی برای جابجایی هوا بیرون به داخل ندارد زیرا هوای بیرون گرم است. بهرحال در طول شب پنکه کارایی یک کولر با پرتاب باد کاملا شخصی را برای شما می‌تواند داشته باشد.

 

کدام مورد مهم‌تر است : جریان هوای بیشتر یا میزان صدای کمتر ؟

به طور کلی عملکرد پنکه جابجایی هوا است و این کار همراه با تولید صدا خواهد بود. هرچند که پنکه‌های جدید به گونه ای طراحی می‌شوند که بیشترین کارایی با کمترین صدا را داشته باشند. برای اطمینان از عملکرد خوب و صدای کم قبل از خرید پنکه را در مغازه امتحان کنید و میزان صدا و عملکرد آن شخصا را مشاهده کنید.

پنکه‌ها مانند کولرها خنک سازی نمی‌کنند اما همچنان به عنوان وسیله خنک کننده به شمار می‌روند (زیرا با تبخیر سطحی دمای بدن را پایین می‌آورند.) و با هزینه کمی قابل خریداری هستند. بیشتر پنکه‌ها را می‌توانید هفت روز هفته و ۲۴ ساعت در کل تابستان روشن بگذارید.

 

 

 

 

 

ویژگی هایی که باید برای خرید پنکه توجه کرد:

 

پنکه‌های با ارتفاع متغییر

اگر نیاز دارید که وزش باد پنکه برای جابجایی بهتر هوا در ارتفاع قد شما باشد و یا با تنظیم ارتفاع وزش باد بهتری بروی سطح تختخواب شما داشته باشد بهتر است از خرید پنکه  ایستاده با پایه بلند در نظر بگیرید.

 

زاویه و ارتفاع قابل تنظیم

این ویژگی باعث می‌شود که امکان بیشتری برای تنظیم جهت و ارتفاع وزش باد داشته باشید. البته حتما از کیفیت ساخت پنکه مطمئن باشید زیرا اجزای متحرک همیشه دچار اشکالاتی خواهند شد مگر اینکه به اندازه کافی با کیفیت ساخته شده باشند.

 

حالت‌های مختلف پنکه

پنکه‌های جدید گزینه‌های متنوعی برای عملکرد خود دارند. مانند وزش باد طبیعی و یا حالت خواب و کم صدا یا حرکت سینوسی و … یا کاهش سرعت پنکه پس از ۳۰ دقیقه به صورت خودکار که این ویژگی‌ها می‌تواند استفاده راحت تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

ریموت کنترل

ریموت کنترل یک وسیله کاملا کارآمد و دوست داشتنی برای شما خواهد بود تا براحتی تنظیمات پنکه را از فاصله دورتری در اتاق تنظیم کنید.

 

تایمر

تایمر یا زمان سنج یکی از قابلیت‌هایی است که در اکثر پنکه‌های جدید وجود دارد و می‌توانید زمان خاموش شدن پنکه را به صورت دیجیتالی و یا آنالوگ با چرخش تایمر تنظیم کنید.

 

صفحه نمایش دیجیتالی

پنکه‌های جدید مجهز به صفحه نمایش دیجیتالی برای نمایش میزان سرعت و دیگر تنظیمات پنکه هستند.

 

 

برای خرید و دیدن انواع پنکه کلیک کنید