کراتینه مو | مزایا و معرفی بهترین برند آن |

***خرید کراتین مو برزیل کاکائو***

کراتین :

کراتین یک پروتئین در مو است که باعث می شود موهایی قوی و درخشان داشته باشید. این پروتئین در موهای فر و مجعد کمتر وجود دارد که منجر به خشک و وز شدن این نوع موها می شود.

درمان کراتینه مو یا کراتین مو، به منظور از بین بردن وز موها و درخشان سازی موهای خشک و کدر پدید آمد. کراتینه مو این روزهاطرفدار بسیاری پیدا کرده و توسط افراد متخصص در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی انجام می شود. در کراتینه مو، تارهای مو با این پروتئین پوشش داده می شوند که باعث نرم و صاف شدن موها می شود. بعضی از انواع کراتینه مو ماندگاری بالای چند ماه را  دارند در حالی که برخی فقط برای از بین بردن وز مو به کار می روند.

امروزه آرایشگاه‌های زیادی این تکنیک را انجام می‌دهند. اگرچه این روش یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌ها برای نرم و لخت شدن موها است اما کراتینه مو چیست و آیا انجا این کار به ساختار موها آسیب می‌رساند؟ با ما همراه باشید تا به همه سوال‌های شما پاسخ دهیم

کراتینه مو ، انواع مختلفی دارد. پیشنهاد می کنم قبل از انجام آن، ابتدا درباره انواع روش های کراتینه کردن مو بخوانید تا بهترین روش را برای موهای خود انتخاب کنید.

کراتین درمانی چیست ؟

کراتین درمانی ، درمان موهای آسیب دیده می‌باشدکه معمولا توسط کارشناسان زیبایی که دوره این درمان را دیده اند انجام می‌شود . ( ازانجام آن بدون مشورت با کارشناسان مربوطه خودداری کنید) . کراتین یک پروتین است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد و با رنگ کردن و دکلره از بین میرود مواد کراتین باعث میشود که کراتین از دست رفته به مو بازگردد . ویتامین و پروتئینهای موجود کراتین در بازسازی و احیاء موهای آسیب دیده نقش مهمی دارند . کراتین بیشتر یک درمان ترمیمی است ، حتی اگر شما موهای خوبی دارید، باز هم بدنۀ موهای شما را تقویت کرده و موهایتان را انعطاف‌پذیرتر و ارتجاعی‌تر می‌کند.

چه موقع از کراتین استفاده میکنیم؟

شاید در سالن‌های آرایشی دیده باشید که ا فراد با اصرار موهای خود را بلوند و یا فر و اتو کرده باشند و دراثر این کارها موهایشان صدمه دیده است. البته با یکی دوبار موها آسیب نمی‌بیند ولی بسیاری از خانمها هستند که مدام در حال تغییر رنگ مو یا صافی و فری مو میشوند که چون مدام موهای خود را پررنگ و کمرنگ میکنند و از دکلره برای انجام این کار باید استفاده شود موها بشدت آسیب می‌بیند.
این حالت درواقع بیشتر در خانم هایی رخ می‌دهد که همیشه مدام درحال مش یا فر کردن موهای خود هستند ، که متاسفانه بعد از اندکی گذشت زمان ، موهای خود را ازدست خواهند داد . زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، موهایتان می‌شکند و هیچ ماده ای دیگری جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد.فکر می‌کنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام “کراتین” از دست داده اند. کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ‌های مکرر با سشووارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید.
شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس از کراتینه صحیح موهایی لَخت و زیبا خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید.

آسیبهای مو به چند دسته تقسیم میشوند:

باید توجه داشته باشید استفاده از مواد شامل رنگها و بیرنگ کننده‌ها و ابزارهای کاربردی مانند اتو و سشوار کشیدن ، مو حالت طبیعی و شادابی خودرا از دست داده و اصطلاحاً دمج میشود ،در این صورت مو رطوبت و پروتین خودرا از دست داده و برای باز گرداندن شادابی و حیات مو متخصصین از ماده ایی به نام کراتین استفاده می‌کنند. این ماده حیاتی و گیاهی پروتئین ، ویتامین و شادابی لازم را برای احیاء به مو باز میگرداند. میزان آسیب در مو متفاوت است : آسیب در موهایی که در اثراستفاده از مواد و بیرنگ کننده‌ها وابزارها به۷۰% رسیده و موهایی که در شرایط محیطی و آب هوایی آسیب میبینند معمولا تا ۳۰% پیشبینی می‌شود . لازم به ذکر است که پایه اولیه مو وساختمان آن از کراتین تشکیل شده واین مواد تاثیر به سزایی به روی ساختمان مو میگذارد و با توجه به همه این موارد ماندگاری کراتین و شادابی مو بستگی به مراقبت بعد از آن دارد که بعد از انجام کراتین به مدت ۳ ماه نباید هیچ موادآمونیاک داری به مو زده شود مانند رنگ کردن و بی رنگ کننده‌ها .از رفتن به استخر حداقل به مدت دوهفته تا یک ماه باید خودداری کرد بدلیل وجود کلر داخل استخر و نمک(سدیم) موجود در آب دریا باعث ضرر به موی کراتین کرده میشود.وهمچنین بعد از کراتین به مدت ۳ هفته موها باید با شامپویی که نمک ندارد مانند شامپوی بچه ویا شامپوی مخصوص کراتین با ph پایین شسته شود و اینکه میتوان از ماسکهای مخصوص موی کراتین شده استفاده کرد اگر موارد بالا برای مراقبت بعد از کراتین رعایت شود موهایی سالم وشاداب خواهید داشت. بهترینها برای خاصترینها

انواع کراتین:

۱-کراتین‌های با منشاءحیوانی ۲-کراتین‌های با منشاء نباتی ( گیاهی) ۳-کراتین‌های با منشاء شیمیایی ۱- کراتین‌های با منشاء حیوانی : این نوع کراتین معمولا از سخت پوستان ومهره داران استخراج می‌شود و شامل کراتین غنی و خالص می‌باشد که در شرق آسیا استفاده می‌شود . ۲-کراتین‌های با منشاءگیاهی : این نوع کراتین از یک نوع درخت استوایی که در برزیل یافت می‌شود بدست می‌آید، صمغ این درخت حاوی درصد بالایی کراتین می‌باشد که برای تقویت ساقه مو بسیار مفیداست . ۳-کراتین‌های با منشاءشیمیایی : این نوع کراتین معمولا حاوی کراتین هیدرولیزه شده و مواد شیمیایی می‌باشندو برند‌های زیادی از این نوع کراتین استفاده می‌کنند . قابل ذکر است برند‌های ارزان قیمت کراتین که وارد ایران شده است از این نوع می‌باشند . نکته :معولا مشاهده شده است که بعد از استفاده ازکراتین با فرمول شیمیایی ، در موقع اتو کشیدن موهای آغشته به مواد کراتینه نوعی گازتند و خطرناک متصاعد می‌شود که ممکن است باعث ایجاد ناراحتی‌های ریوی شود که این موضوع بیشترین آسیب را به شخص آرایشگر خواهد رساند . نام ماده ای که باعث ایجاد این نوع گازمی شود به اصطلاح علمی فرامالدئید نامیده می‌شود . فرامالدئید : نوعی ماده نگهدارنده می‌باشد که درتمامی هر سه نوع کراتین موجود می‌باشد اما نسبت درصد آن در انواع مختلف کراتین متفاوتاست . این مقدار در کراتین‌های با منشاء حیوانی بسیار کم و در حدود فقط ۱ درصد و درنوع کراتین با منشاء گیاهی حدود کمتر از ۲ درصد و در خانواده با منشاء شیمیایی بیش تر از ۴۸ درصد می‌باشد . مقدار بالای درصد ماده فرمالدئید در نوع سوم باعث ایجاد گاز آسیب رسان در حد خطرناکی می‌باشد که مجاورت دائمی با این گاز ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای شخص آرایشگر شود . وجود سیستم تهویه خوب در یک سالن آرایشی بسیار ضروری می‌باشد .

کراتین سرد چیست ؟

وقتی که خانمها موهایشان را مدام رنگ و مش ( دکلره ) می‌کنند. مدام از خشکی بیش از حد مو و دمیج شدن آن می‌گویند و به دنبال یک راه درمان برای موهای خود هستند. در این حالت رنگ پذیری مو پایین آمده و مو نیاز به ماسک و نرم کننده‌های قوی دارد . که ماسکها نیز باعث بیشتر خشک شدن مو می‌شوند . و مو به آنها عادت می‌کند . کراتین سرد وقتی بعد از رنگ و مش انجام شود، آسیبهای که رنگ مش به مو زده است را از روی پولک مو بر می‌دارد و آب و املاح از دست رفته مو را مجدد به مو باز می‌گرداند . کراتین و ویتامینهای مو که به وسیله آمونیاک موجود در رنگ و دکلره از داخل پیگمنت‌های مو تخلیه شده اند مجدد به مو باز گردانده می‌شود. و از خشکی و دمیجی مو بعد از رنگ و مش جلو گیری می‌کند. کراتین سرد این مشکلات را حل کرده و مجدد مو سلامت خود را به دست می‌آورد. عملکرد کراتین سرد بر روی موها : بعد از رنگ مش انجام می‌شود . آسیب‌های رنگ و مش را از روی پولک مو بر می‌دارد. کراتین، ویتامین‌ها ، آب و املاح که به وسیله رنگ و مش از دست رفته اند مجدد به مو باز گرداننده می‌شود. مو حالت پذیرتر می‌شود . باعث تثبیت رنگ روی پولک مو می‌شود و دوام رنگ و مش بالا می‌رود . باعث تثبیت رنگ‌های ( مسی. قرمز . آلبالویی و تمامی رنگ‌های گرم ) می‌شود. براشینگ کردن مو راحتر می‌شود . کراتین سرد نیاز به اتو کشی ندارد. در هفته ۲ مرتبه می‌توان انجام داد. حتی اگر رنگ و مش هم نکردید می‌توانید انجام دهید . ( به وسیله شامپو قبل از کراتین پولک را باز می‌کنیم و بعد کراتین سرد را انجام می‌دهیم .) کراتین سرد فقط آسیب‌های که در همان روز به وسیله رنگ و مش به مو وارد شده است را بر می‌دارد. یک درمان ویتامینه قوی با کراتین بالا برای موهای شماست

تفاوت کراتین سرد و گرم؟

کراتین به دو دسته کراتین گرم و سرد تقسیم میشه به بررسی هر کدام از انواع کراتین می‌پردازیم: کراتین گرم : ۱- اول مو رو با شامپو قلیایی میشوریم ۲- هشتاد درصد اب موها رو میگیریم ۳-مواد کراتین گرم رو از یکسانت مونده به ریشه با قلمو سلیکونی به مو زده و بنابه نوع محصول بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مکث میکنیم ۴- موهارا براشینگ میکنیم ۵-حرارت اتو را بنا به نوع مو و مقدار اسیب دیدگی تنظیم کرده و لایه نازکی با حرارت ۱۶۰ تا ۲۲۰ بین ۶ تا ۱۰ بار اتو میکنیم مو‌ها را تا سه روز نمیشوییم و بعد از سه روز با شامپو مخصوص کراتین و یا شامپو اسیدی شسته و ماسک مو میزنیم و بعد از ۵ دقیقه ابکشی کرده و کاملا خشک میکنیم . سپس هر لایه را دو بار اتو میکنیم (این کراتین قفط خاصیت صافی و درمانی دارد و فقط ساقه‌ها را درمان میکند.) کراتین سرد : مراحل مانند بالا هست با این تفاوت که مواد را از ریشه زده و اتوکشی ندارد و دوره درمانیش سه ماه است که هر ۱۵ روز یکبار تکرار بشه و در حین کار از روغن‌ها و آمپول‌های هیدراته و ویتامینه استفاده کنید. کراتین سرد صافی ندارد و فقط درمانی است . از اتوی سرامیکی مخصوص کراتین استفاده کنید.

 

روش های کراتینه:

  • کراتینه برزیلی

کراتینه برزیلی، وز مو را از بین می برد و موها را صاف می کند در حالی که حجم موها را نیز حفظ می کند. کراتینه موی برزیلی برای کسانی مناسب است که موهای خیلی فر دارند که به رطوبت نیز بسیار حساس است. روش درمان به این صورت است که مواد کراتینه را روی مو می گذارند، سپس با یک برس گرد فلزی و سشوار موها را خشک می کنند. سپس توسط اتوی مو، موها را صاف می کنند. این پروسه حدود یک ساعت به طول می انجامد.

ماندگاری کراتینه برزیلی، بین۳ تا ۶ ماه می باشد. در این روش موها با روغن های ضروری و مفید به خوبی تغذیه می شود در حالی که یک لایه از پروتئین روی موها را پوشانده و باعث صافی و نرمی آن می شود. شما می توانید در همان روز موهایتان را بشویید و حالت دهید. اکثراً درمان های کراتینه موی برزیلی حاوی فرمالدهید نیستند.

  • کراتینه احیایی

کراتینه احیایی، وز موها را از بین می برد درحالی که حالت و فر موها را حفظ می کند. برای کسانی مناسب است که فر موهایشان را دوست دارند ولی بدون استفاده از کلی محصول فر کننده، موهایشان را نمی توانند طوری که دوست دارند حالت بدهند. کراتینه احیایی برای کسانی که موی مجعد دارند بسیار مناسب است و فرمالدهید آزاد نمی کند.

آرایشگر، موی شما را از ریشه تا نوک، با مواد کراتینه می پوشاند. سپس توسط سشوار و یک اتوی موی سرامیکی موها را صاف می کنند. بعد از این پروسه موهای شما تا حدود دو ماه قابل کنترل است.

  • کراتینه کردن مو در خانه

ممکن است به نظر برسد که کراتینه کردن مو در خانه و یا کلیه درمان های دیگر، ایمن است؛ اما موادی که می خواهید برای کراتینه کردن استفاده کنید را چک کنید. بعضی از کیت های کراتینه مو در خانه، حاوی اتان دی اُل (ethandial) و گلی اکسال (glyoxal) می باشد که هردو جزو موادی سرطان زا طبقه بندی شده اند. این مواد می تواند باعث بروز برخی مشکلات دستگاه تنفسی ، سوزش چشم، خارش پوست و … شود.

 

مزایای کراتینه کردن مو

افرادی که کراتینه کردن را روی موهایشان تجربه کرده اند، یک سری مزایا را گزارش داده اند. نتیجه بستگی به نوع و بافت موی شما و هم چنین به اینکه موهای شما چقدر سالم یا ضخیم است بستگی دارد. انواع روش های کراتینه کردن مو، نتایج متفاوتی خواهد داشت اما به طور کلی مزایای کراتینه کردن مو عبارت است از:

  • صاف کردن مو
  • پر کردن جاهای خالی و نازک هر تار مو با پروتئین
  • کمک می کند موها صاف و ضخیم نشان داده شود
  • موها را براق و درخشان می کند
  • می توانید راحت تر موهایتان را مدیریت کنید

ماندگاری موهای کراتینه شده چقدر است؟

یکی از فواید این تکنیک، ماندگاری آن است. البته درمان با این روش معمولا نتایج کاملا متفاوتی دارد. ولی می‌توان گفت که به طور متوسط کراتینه مو بین ۲ تا ۳ ماه ماندگاری دارد. ماندگاری کراتینه به این بستگی دارد که چقدر موهای خود را شامپو می‌کنید. معمولا پیشنهاد می‌شود که موهای خود را هفته‌ای یک تا دو بار بشورید و از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید تا ماندگاری آن بیشتر باشد.

کراتینه مو مردانه چیست؟

آقایان هم برای داشتن موهای صاف و دلخواهشان، می‌توانند از کراتینه مو استفاده کنند و موهای خود را صاف و براق کنند. این تکنیک در آقایان همان تاثیری را دارد که برای بانوان دارد. کراتینه با مو ترکیب شده و آسیب‌ وارد شده کوتیکول موها را ترمیم می‌کند. بدین ترتیب شما برای چندین ماه، موهایی صاف و براق خواهید داشت که به راحتی شانه می‌شوند و فرم دلخواه شما را به خود می‌گیرند

کراتین مو برزیل کاکائو

محلول کراتین کادیوو با خاصیت اسیدی و PH برابر با ۲/۸ ، موجب کاهش شدید حجم موهای وزدار و همچنین باعث جذب ویتامین‏ های کراتین به موهای آسیب دیده و در نتیجه احیای مجدد آن‏ها می‏شود.. کراتینه کادیوو (اروپایی) تنها کراتینه موجود در جهان است که بدون فرمالدهید و گاز سمی و فرمول صد در صد گیاهی و حاوی تکه‌های کاکائو تضمین میکند موهای شمارا احیا و مانند حریر و ابریشم خواهد ساخت ؛ و بر خلاف محصولات مشابه خود که پس از سپری کردن تنها دو هفته خاصیت خود را از دست میدهند تا شش ماه خاصیت صافی و یک سال خاصیت درمانی خود را حفظ خواهد کرد. تنها یک ساعت زمان کافی است برای داشتن یک موی سالم و حریر مانند با کراتینه مو کادیوو با کوتاهی موهای آسیب دیده خود خداحافظی کنید. کادیوو توانسته با بهره گیری از گیاه کاکائو برطرف کننده شکنندگی و مو خوره موهای آسیب دیده توسط مواد شیمایی شود. کراتینه برزیلی کادیوو موهایی ابریشمی و صاف و براق و سالم را تنها در یک ساعت به شما تقدیم میکند. زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، موهایتان می‌شکند و هیچ ماده ای دیگر جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد.فکر می‌کنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام “کراتین” از دست داده اند. کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ‌های مکرر با سشووارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید.
شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس کراتینه صحیح موهایی لَخت و زیبا خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید.
روش اول ،برای کراتینه کردن لازم است ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشورید.بعد از شستن ،موها را کاملا خشک کنید.در این مرحله موها را به سه یا چهار قسمت تقسیم کرده (از جلو و وسط فرق باز کنید تا تاج که میشود دو قسمت و قسمت سوم پشت سر است یا پشت سر را هم ۲ قسمت میکنیم)؛از سمت راست و پایین کار را شروع کرده البته با فاصله‌ی ۱/۵ سانتی از پوست سر یک لایه از موها را برداشته و کمی مواد زده و به سمت پایین میکشیم.مواد را با دست یا قلم مو و یا شانه روی موها پخش میکنیم دقت کنید که مواد کاملا بر روی ی موها پخش شوند و کاملا با هر لایه از موها تماس برقرار کنند.با کمک گرفتن از یک شانه میتوانید موها را صاف کنید (به زاویه‌ی قرار گرفتن شانه دقیت کنید) در واقع با پیشانی شانه باید روی موها کشیده شود.میتوانید موها را در یک کلاه نایلونی قرار دهید تا مواد مرطوبیت خودشون را حفظ کنند و راحتتر به فولیکول‌ها وارد بشوند و بعد ازآن موها را با سشوار خشک کنید و با اتوی مو با درجه‌ی ۴۵۰ صاف کنید.کار به اتمام میرسد توصیه میشود تا ۳ روز موهایتان را با شامپو نشورید.کراتینه برزیلی کادیوو همانطور که قبلا گفته شد دو اثر مهم دارد ، اولا رفع سوختگی و آسیب مو در اثر مواد شیمیایی دوما اثر صاف کنندگی . اثر اول آن دائمی است و مو‌های ترمیم شده دوباره به حالت آسیب دیده باز نمی‌گردند ، اما خاصیت صاف کنندگی آن موقتی است و معمولا تا ۴ ماه دوام می‌آورد.

***برای خرید این کراتین کلیک کنید***

کادیووبابهره گیری ازفرمولاسیون جدیدخودتوانسته است تنها کراتینه موجوددرجهان باشدکه بدون استفاده ازماده شیمیایی فرمالدئیدوتنها بااستفاده ازمواد طبیعی،تنهادرعرض یک ساعت موهایی صاف وابریشمی رابه شما هدیه دهد.کراتینه موی کادیوو در ۳ سایز برای اشخاص و مصارف مختلف ارائه شده است صافی۱۰۰%موهای فر و مجعدرفع خشکی و وزی مو ترمیم کامل موهای آسیب دیده براقیت مو و آبرسانی کامل موتقویت رشد مو و مقاوم سازی مو. زمانی می‌رسد که شما وقتی موهایتان را شانه می‌کنید، موهایتان می‌شکند و هیچ ماده ای دیگر جلای خوبی به موهایتان نمی‌دهد.فکر می‌کنید موهایتان مرده و خشک است. البته حق با شماست، موهای شما ماده حیاتی خود را به نام “کراتین” از دست داده اند. کراتین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده ساقه موهایتان است که شما با استفاده مداوم از مواد شیمیایی رنگ، مش، فر، براشینگ‌های مکرر با سشووارهای داغ، تافت و ژل، آن را از بین برده اید.
شما برای بازگرداندن حیات دوباره به موهایتان، باید کراتین را به آن برگردانید تا دوباره موهایتان با جذب مواد مغذی و تقویت به حالت طبیعی اولیه خود درآید. پس از کراتینه صحیح موهایی لَخت و زیبا خواهید داشت که از شانه کردن آن لذت می‌برید. کراتین (cadiveu) بهترین محصول برای باز گرداندن شادابی و لطافت به موهای شما میباشد.کراتینه اصل برزیلی کادیوو تنها کراتینه موجود در بازار است که خاصیت درمانی داشته و تنها در کشور روسیه در ۱۱۴ مرکز تخصصی درمانی مو توسط پزشکان مربوطه برای درمان آسیب دیدگی‌های مو استفاده میشود. در بین خانمهای اروپایی از کراتینه کادیوو به عنوان معجزه‌ی درمانی مو یاد میشود.

کراتین مو برزیل کاکائو